PDA

View Full Version : Lego Star Wars - The Video Game


SLAG
03-14-2006, 05:51 PM
Anyone played this...

I picked it up for my 3yo son last weekend and I find my self highly addicted, Its an ton of Fun. The Levels are huge, and you play Episodes I, II and III

The lady at the store asked if I wanted to reserve Lego Star Wars II So I suppose their is an sequel.

Anyone Just wanted others thoughts on it if you had played it and if not I would Suggest it to anyone that likes star wars even a little bit.

AZORChiefFan
03-14-2006, 07:10 PM
I have it it's pretty fun. Haven't played lately as WoW has once again taken control of my 'free time'. Do wish it was eps IV-VI oh well.

Guru
03-15-2006, 02:46 AM
I love it. Play it with my 4 yo son all the time. Wish they made more games like this. The kind that you can die and just show up right were you left off again. Perfect for 4 year olds.

I am happy that they are releasing Lego Star Wars II. I was hoping the "To be continued..." at the end of the game was more than just a phrase reminding you that there were 3 more episodes.

My kids will be thrilled. Yeah, I will be too... :)

SLAG
03-15-2006, 11:47 AM
I have it it's pretty fun. Haven't played lately as WoW has once again taken control of my 'free time'. Do wish it was eps IV-VI oh well.
Yeah I wonder the Lego Star Wars II will have you Playing Episodes IV-VI

KcMizzou
03-15-2006, 11:59 AM
I've never played it, myself. A buddy at work said he bought it for his kid, and the poor kid barely got a chance to play. Must be pretty fun.

SLAG
03-15-2006, 01:43 PM
I've never played it, myself. A buddy at work said he bought it for his kid, and the poor kid barely got a chance to play. Must be pretty fun.

its a ton of fun somtimes when Im playing with my son i have to "drop him out" of the game so he doesnt get Killed over and over again

Guru
03-15-2006, 07:40 PM
Yeah I wonder the Lego Star Wars II will have you Playing Episodes IV-VI


Yes, it does. They said they had to get really creative with it because there are technically only 3 true jedi in that entire series. Sounds like the Death STar levels will be a blast too.

SLAG
03-16-2006, 04:57 PM
Yes, it does. They said they had to get really creative with it because there are technically only 3 true jedi in that entire series. Sounds like the Death STar levels will be a blast too.


Obi-Won, Luke , Yoda, They could have Anikin after he renounces the Darkside.

Release date? Pix?

This game just gets better and better!

SLAG
03-17-2006, 01:57 AM
Just curious has anyone beat this 100%

Guru
03-17-2006, 02:33 AM
Obi-Won, Luke , Yoda, They could have Anikin after he renounces the Darkside.

Release date? Pix?

This game just gets better and better!


All they have said for now is Fall 2006. No real pix other than cover art on www.lucasarts.com.

Guru
03-17-2006, 02:34 AM
Just curious has anyone beat this 100%


YEP. Not that hard really. about 7-8 hours to finish it 100%.

It is much more fun to play in story mode rather than free play. The humor is great.

Guru
08-25-2006, 01:21 AM
The Lego Star Wars II demo is out.

http://download.newaol.com/pub/gfiles/LEGO_Star_Wars_2_Demo.exe

Better than the first one and much more challenging.

SLAG
08-25-2006, 04:04 AM
This was the last thread of mine i expected to get bumped but hey i will take what i can get..


damn i will have to use this as an incentive for the 3yo to be nice at pre-school

Guru
08-25-2006, 04:48 AM
This was the last thread of mine i expected to get bumped but hey i will take what i can get..


damn i will have to use this as an incentive for the 3yo to be nice at pre-school
ROFL Man I hate this new laughing icon

How about this one... http://smiley.onegreatguy.net/lmao.gif

Or this one really tame one... http://smiley.onegreatguy.net/lol.gif

SLAG
08-25-2006, 05:29 AM
ROFL Man I hate this new laughing icon

How about this one... http://smiley.onegreatguy.net/lmao.gif

Or this one really tame one... http://smiley.onegreatguy.net/lol.gif


they should at least have a choice to have the old R.O.F.L dude there

Guru
08-25-2006, 05:33 AM
they should at least have a choice to have the old R.O.F.L dude there
:LOL: I will just start using this one.

I was laughing at your 3yo reference. That is great slag.

morphius
08-25-2006, 08:12 AM
they should at least have a choice to have the old R.O.F.L dude there
Yeah, I was going to get to that, just didn't get it done last night.

SLAG
08-25-2006, 05:55 PM
Yeah, I was going to get to that, just didn't get it done last night.


You Better Pick up your slack or Zach will win in the popularity Polls


(im rooting for you)



:p

listopencil
11-03-2006, 04:42 PM
My kids (9 and 11) have strep throat, so they are stuck at home. I picked up the first one when I filled their Rx's. They're having a lot of fun with it. It was only $20. I'm hoping the second one will be down to $20 when they finish this one. I haven't played it yet. I picked up a Sims collection. The original plus seven add-ons for $40.

Count Alex's Losses
11-03-2006, 04:48 PM
It is unfortunate that Lucasarts screwed the pooch on this one. They finally let us play as our heroes from the original trilogy, then they have to go and lego it up. GAY!

I also hate the console-style controls. Let me use the mouse and keyboard, FPS style. GAY!

listopencil
11-03-2006, 10:11 PM
It is unfortunate that Lucasarts screwed the pooch on this one. They finally let us play as our heroes from the original trilogy, then they have to go and lego it up. GAY!

I also hate the console-style controls. Let me use the mouse and keyboard, FPS style. GAY!



As far as I know it's rated E, For Everyone. Here's a recap:

"Everyone

Titles rated E (Everyone) have content that may be suitable for persons ages 6 and older. Titles in this category may contain minimal violence, some comic mischief and/or mild language."


It's a kiddie game with enough going for it that parents can play with their kids. Excellent video game, there aren't all that many out there like this.

Easy 6
11-04-2006, 04:58 PM
Swear i'm not trying to poop on this thread, but with so many really sweet lookin' Star Wars titles out...why bother with a lego version unless its for tykes??? I honestly dont get it.........

SLAG
11-04-2006, 05:11 PM
Swear i'm not trying to poop on this thread, but with so many really sweet lookin' Star Wars titles out...why bother with a lego version unless its for tykes??? I honestly dont get it.........


Because its really really really fun