PDA

View Full Version : ChiefsPlanet For the N00b's and the rest of Us- KC STAR DAYS REVISTIED


Pages : 1 [2]

Frosty
06-06-2006, 12:31 PM
I was an admin for the old rivals chiefs board, they gave me a little bit of cash and some tickets to the chiefs game...I wouldn't be surprised if some of you used to post there

Was that the one called "Home of the Chiefs Board"? I think Phil was one of the mods. That's where I started way back when. Never did post on the Star BB, since it was in full meltdown mode by the time I found it.

Chief Faithful
06-06-2006, 01:13 PM
ROFL yup you are correct I remember now. Man I detested her back then almost as much as Iowanian and Big Daddy do now.

As much as I enjoy Big Daddy's replys to MeMeMeMe I do miss reading your rants. They were classic.

Lzen
06-06-2006, 01:33 PM
Oh, that talkback forum. Yeah, if that's what I think it was I posted there, too. I remember one jackass in particular. Don't remember his handle, but I do remember long pages of this idiotic Donkey fan going klippity klop.

KCTitus
06-06-2006, 01:36 PM
Oh, that talkback forum. Yeah, if that's what I think it was I posted there, too. I remember one jackass in particular. Don't remember his handle, but I do remember long pages of this idiotic Donkey fan going klippity klop.

Oh yes, that BB was 'hacked' multiple times with idiot donkey trolls that would post a one letter thread hundreds of times over and over again. Initially the BB software wasnt set up to block that kind of spamming, so it was quite frustrating. The trolls were so bad--because the admins would rarely ban anyone--that that's when we developed the 'recipie' defense in the troll threads.

I'll never forget the time Gaz tried to discuss football with an idiot troll...that was hilarious to watch the futility of it all.

This place has never seen any trolls like that Star BB.

Lzen
06-07-2006, 10:44 AM
Oh yes, that BB was 'hacked' multiple times with idiot donkey trolls that would post a one letter thread hundreds of times over and over again. Initially the BB software wasnt set up to block that kind of spamming, so it was quite frustrating. The trolls were so bad--because the admins would rarely ban anyone--that that's when we developed the 'recipie' defense in the troll threads.

I'll never forget the time Gaz tried to discuss football with an idiot troll...that was hilarious to watch the futility of it all.

This place has never seen any trolls like that Star BB.

Wow, I don't remember you guys on that talkback forum. Then again, it's been so long ago.

KCTitus
06-07-2006, 10:51 AM
Wow, I don't remember you guys on that talkback forum. Then again, it's been so long ago.

The talkback forum and what we're referring to as the 'Star BB' were two different things. The 'StarBB' was actually a BB on kansascity.com -- it had mutiple forums--even special forums for religion and politics, but the ONLY one that got any kind of traffic was the one for the Chiefs.

I think the reason why many refer to it as the star bb is that's how most got to the BB--next to the talkback link was a link to the BB...that's how I found it after reading the talkback forum one day and never went back to the talkback forum. I never posted in talkback.

Lzen
06-07-2006, 01:11 PM
The talkback forum and what we're referring to as the 'Star BB' were two different things. The 'StarBB' was actually a BB on kansascity.com -- it had mutiple forums--even special forums for religion and politics, but the ONLY one that got any kind of traffic was the one for the Chiefs.

I think the reason why many refer to it as the star bb is that's how most got to the BB--next to the talkback link was a link to the BB...that's how I found it after reading the talkback forum one day and never went back to the talkback forum. I never posted in talkback.
'
Yes, I understand all of that. I did the same thing.

Lzen
06-07-2006, 01:12 PM
Errrr, well I did actually post in the talkback forum and on the Star BB. I do remember some of the folks here on the Star BB. Well, not so much anymore but I remembered/knew them when we all came over here.

memyselfI
06-07-2006, 01:33 PM
OK kiddies gather round for the lore of ChiefsPlanet is soon to abound.


I know this was not great literature but I have told this story so many times I had to do it different just to amuse myself.

Oh my gawd, this was almost as entertaining a flashback as was my high school reunion. Most of this is spot on. Some could be debateable but why bother. The myth is an entertaining read. ROFL ROFL ROFL

What a storied history some of us have together. And to think some of us have made and stayed friends out of it is really something else. What is astonishing to me is out of all that I still have only five people on ignore.

I do think that an important element is missing...

the censorship of the political posts on the KCBB was born of personal attacks and NOT of political discourse. They had a paid moderator who was doing trying to do her job. But, the RWers were soooo angry back then. A nation at peace with a good economy, cheap gas, and the POTUS lying about his sex life. Troubled times, indeed. ROFL

Logical
06-07-2006, 01:42 PM
Oh my gawd, this was almost as entertaining a flashback as was my high school reunion. Most of this is spot on. Some could be debateable but why bother. The myth is an entertaining read. ROFL ROFL ROFL
...ROFL

I do think memories have eroded so I tried to couch some doubt into my story. One so as to not offend people and two to avoid the contentious issues of past that have been argued ad nauseum.

Strolling down memory lane remember the silliness to get the 100th post then the ultra craziness to get the 1000 post in the old Star BB days.

We also had a big post your pictures thread as I recall.

BIG_DADDY
06-07-2006, 01:46 PM
Oh my gawd, this was almost as entertaining a flashback as was my high school reunion. Most of this is spot on. Some could be debateable but why bother. The myth is an entertaining read. ROFL ROFL ROFL

What a storied history some of us have together. And to think some of us have made and stayed friends out of it is really something else. What is astonishing to me is out of all that I still have only five people on ignore.

I do think that an important element is missing...

the censorship of the political posts on the KCBB was born of personal attacks and NOT of political discourse. They had a paid moderator who was doing trying to do her job. But, the RWers were soooo angry back then. A nation at peace with a good economy, cheap gas, and the POTUS lying about his sex life. Troubled times, indeed. ROFL



She's Baaaaaaaack, the true destroyer of BB's taking a giant shit right here in our lounge.

memyselfI
06-07-2006, 01:47 PM
I do think memories have eroded so I tried to couch some doubt into my story. One so as to not offend people and two to avoid the contentious issues of past that have been argued ad nauseum.

Strolling down memory lane remember the silliness to get the 100th post then the ultra craziness to get the 1000 post in the old Star BB days.

We also had a big post your pictures thread as I recall.

I do remember the grbacker and grbasher debates being more intense and emotional than ANY political threads on the board. They made the Lib and Con threads of today look downright sweet. ROFL

Logical
06-07-2006, 01:48 PM
She's Baaaaaaaack, the true destroyer of BB's.Troy could you put a note with that pic. I am always expecting to see something new but it is always the same old pic that I see after clicking on it. You need some fresh pics.

Calcountry
06-07-2006, 02:08 PM
I was a n00b and I knew my place. Much unlike todays n00bs who own the place in three days. Logical had some other name and he argued constantly. I didn't like him so didn't approach him. He really hated Denise and once told her he hated her with "every fibre of his being". He was still pretty fiesty when he came here and the Pig Pen. He has mellowed a lot since then. Well, until lately anyhow. KC Johnny was on there and he didn't have many friends but I was one, what with me being a n00b and all. I wanted friends back then.ROFL

Soon afterward, your daughters husband finally agreed to let her go down and unlock their "senile old fart father" from his chains in the basement.

KCTitus
06-07-2006, 02:18 PM
I enjoyed denise's entertaining myth about what happened. Political topics were banned not because of personal attacks. It began with Luz's 'Being a democrat means...' thread that was nothing more than a 'George Carlin' chain email conservative rant.

Then all hell broke loose. I dont expect denise to remember it the proper way...her delusions are more fun, Im sure.

If personal attacks were the actual case, denise would have been one of the first to go.

Lzen
06-07-2006, 02:18 PM
What is astonishing to me is out of all that I still have only five people on ignore.

I wonder how many people have you on ignore. :hmmm:

Calcountry
06-07-2006, 02:22 PM
The split was over censorship. The Star mods were cracking down on non-football threads, and rebellion ensued. CP was formed, and most of us came here. A few went to Pigskin Park, but it died.:hmmm: History was trying to repeat itself here.

KCTitus
06-07-2006, 02:25 PM
:hmmm: History was trying to repeat itself here.

Not really...even after the move here, over the years, the 'separate' political forum issue had come up to a vote on several occasions before 2004 and was defeated. At one time I was an opponent of the separate forum, but changed my mind after one poster started recruiting mantra monkeys from DU to come in and spam the board.

Calcountry
06-07-2006, 02:36 PM
I'm beginning to see, now, why so many of the veteran posters are feeling the way they are.

It must be a little sad to see a community that started with one particular, close-knit group change. I imagine that a lot of you are missing the Hitler-looking guy in particular.

Still, change can be positive, too. There are some worthy N00bs (sp?) on the board, I think. It's just that N00bs (sp?) don't share your experiences. So you have to make new memories. No one can reproduce the great fart threads of the past. We just have to make the most of the fart threads of the present.

FAX THE PHILOSOPHICALA wise man, or was it a wise ass man?, once told me, "The only thing in life that is constant, is change. "

Calcountry
06-07-2006, 02:38 PM
Yep. With 37 Forever folding and so many of the old guard posting less and less, I wonder if these fun little gatherings will become a thing of the past.This could all be fixed by a Super Bowl run by the Chiefs.

Calcountry
06-07-2006, 02:39 PM
If the planet goes down, WTF, what exactly did I miss around here???:hmmm:She shoots she, she, she hit the post.

Calcountry
06-07-2006, 02:40 PM
What I put down is pretty damn correct unless their's something I left outI guess I missed everything cause I came in here on the 9-0 bandwaggon in 2003. You didn't even mention that wave of N00bs.

Calcountry
06-07-2006, 02:42 PM
I'm happy to see the new faces...well, mostly. ROFL

uhhhhh (http://www.chiefsplanet.com/BB/showthread.php?t=141824)



What did that old Greek say, "You can never post on the same message board twice"???Just don't bring up politics, and they may be happy to see you too.

;)

Calcountry
06-07-2006, 02:48 PM
OK kiddies gather round for the lore of ChiefsPlanet is soon to abound.

Once upon a time in the mid 90s many, many of us like the Senator, Logical, Titus and even ole mean DEnise all posted together in an incarnation of the Star BB that was formatted much like todays Planet. We were a hardy group who harbored much anger and venom and we would fight the nights through. As time wore on our numbers grew and a bond did seemingly develop.

Then lo one night the evil witch Becky suddenly set to banning people for political speech in her forum. Many a poster thought it was at the bequest of the Evil DEnise but she doth deny it but defend Becky mightily did she. Soon the regulars were being banned right and left and lo came a savior nigh onto us with an initial parry to Russ (KCWolfman) and a few other. Lo the Planet was born and things were good and a mass exodus did ensue in 2000 August the year AD.

Now the story is told that the wicked DEnise claimed she would never post here, though I have never been able to document its truth, this is a widely held rumor of truth. For many months DEnise only made a token appearance and went back to the Star to lay claim to her now lonely throne, where only the n00Bs and trolls did now roam. All went well until behold technical problems with server volume did raise an ugly head.

Thence Pigskin Park/Pen was doth conceived and rivaled this board for usage and steam. Now the Star BB did shut itself down and an influx of poster at both the Planet and Park did begin and grow and grow did each board rise.

Now it is told that the Park had and Planet had many dual members but for its technical problems was the Planet Noted.

Meanwhile at the Park their arose a clamor by Gaz and DEnise of separation of political matter. As both were mods the owner did listen and split said board into two forums (sound familiar). Well lo and behold traffic in the sports forum began to dwindle while posting was soaring at the Pen we did quibble.

Well DEnise, and Jamie and Thomas and Logical too fought to the degree it killed the Pen too. Away, away, away went all back to the Planet with a better server to boot.

Together we did post in vastness and health while the BB did grow exponentially as well. Then one foggy fall day to what to our wonder cries did appear but that mean ole gal DEnise did appear. Came struggles and bitterness but a community was still built and it seemed nothing could ever be better than the Planet. Then came the evil, evil elections and what even the mean DEnise could not accomplish those elections did and the fabric of the Planet was ripped like a quilt.

A cry came anew from you will never guess who, sayeth Gaz we need to have a separate forum. Now much crying and screaming did ensue, we will ruin the Planet like was done to the Park.

Many votes were held and still no change when suddenly there came a poll with a story like thunder. Big Daddy switched sides and said yeah we need the separation and finally it happened the separation passeth.

Time wore on and survived we did, yet this was not enough to quiet the masses. Take that DC from sight they said and gone wad the DC link forthwith.

Now you have arrived at the time of today and we look forward each day to a new server. Because through it all we have endure the technical problems because in the end we have been a community and that has held us together.


I know this was not great literature but I have told this story so many times I had to do it different just to amuse myself.Passion is what will hold this place together, be it for football, politics, or whatever.

Calcountry
06-07-2006, 02:51 PM
ROFL yup you are correct I remember now. Man I detested her back then almost as much as Iowanian and Big Daddy do now.I don't think Big Daddy detests her. I think he just wants her to admit publicly that she can't get enough of that Iranian sausage.

Calcountry
06-07-2006, 02:58 PM
I will admit to having been in tears to see my Mom in her present condition.....she struggles with even trying to talk, so all of her anger comes out physically.

I'm not going to be in a very festive mood for a while...a really sad way to spend the your time a couple of days before your 50th birthday.

mmaddog
*******Sorry to hear about it dude.

Calcountry
06-07-2006, 03:01 PM
Thanks spelling NaziIf you haven't noticed yet, the google toolbar has a spell checker that you can use prior to posting.

Calcountry
06-07-2006, 03:09 PM
Oh my gawd, this was almost as entertaining a flashback as was my high school reunion. Most of this is spot on. Some could be debateable but why bother. The myth is an entertaining read. ROFL ROFL ROFL

What a storied history some of us have together. And to think some of us have made and stayed friends out of it is really something else. What is astonishing to me is out of all that I still have only five people on ignore.

I do think that an important element is missing...

the censorship of the political posts on the KCBB was born of personal attacks and NOT of political discourse. They had a paid moderator who was doing trying to do her job. But, the RWers were soooo angry back then. A nation at peace with a good economy, cheap gas, and the POTUS lying about his sex life. Troubled times, indeed. ROFLYeah, it was his carelessness that led to this.

BigOlChiefsfan
06-07-2006, 08:26 PM
I kinda miss old Hawaiianboy. That fellow could talk some smack, for a no good stinking raiderfan.

I'll tell you what, on 9/11, the Planet is where I came to commiserate with my 'online friends'. Likewise the day DT had his wreck. I haven't even seen a lot of youse guys, but I feel like I know a lot about some of yez. This place has been pretty special over the years. In spite of all the poopheads I've got on 'ignore'.

Joe Seahawk
06-07-2006, 08:42 PM
Wanna blow your mind.....:)

http://www.chiefsplanet.com/BB/forumdisplay.php?f=11&daysprune=1000&order=asc&sort=lastpost&pp=25&page=1

http://www.chiefsplanet.com/BB/showthread.php?t=65

Joe Seahawk
06-07-2006, 08:48 PM
Man another troll memory...anyone still remember this guy?

http://web.archive.org/web/19960101000000-20000831235959/http://www.kansascity.com/bin/bbs.pl?cid=19243&tid=290312&do=lr

I wonder if I can find the old Lee Jackson posts to remember why I was so annoyed.

My first posts were also somewhat trollish.. :ROFL:

http://web.archive.org/web/19991122014646/kansascity.com/bin/bbs.pl?cid=19243&start=41

Logical
11-11-2008, 09:57 PM
Having to sit back and watch her kill a second BB just sucked.Amazingly she has not killed this BB but I think she may have driven off Htismaqe, who tired of all the shit people were throwing his way.

By the way Jamie, DEnise and I are back to fighting, it really never changes just subsides temporarily.

Mr Luzcious
11-11-2008, 10:46 PM
Strange.

melbar
11-11-2008, 10:56 PM
I dont get to post as much today, but I was there too!

ROYC75
12-21-2009, 09:31 AM
OK kiddies gather round for the lore of ChiefsPlanet is soon to abound.

Once upon a time in the mid 90s many, many of us like the Senator, Logical, Titus and even ole mean DEnise all posted together in an incarnation of the Star BB that was formatted much like todays Planet. We were a hardy group who harbored much anger and venom and we would fight the nights through. As time wore on our numbers grew and a bond did seemingly develop.

Then lo one night the evil witch Becky suddenly set to banning people for political speech in her forum. Many a poster thought it was at the bequest of the Evil DEnise but she doth deny it but defend Becky mightily did she. Soon the regulars were being banned right and left and lo came a savior nigh onto us with an initial parry to Russ (KCWolfman) and a few other. Lo the Planet was born and things were good and a mass exodus did ensue in 2000 August the year AD.

Now the story is told that the wicked DEnise claimed she would never post here, though I have never been able to document its truth, this is a widely held rumor of truth. For many months DEnise only made a token appearance and went back to the Star to lay claim to her now lonely throne, where only the n00Bs and trolls did now roam. All went well until behold technical problems with server volume did raise an ugly head.

Thence Pigskin Park/Pen was doth conceived and rivaled this board for usage and steam. Now the Star BB did shut itself down and an influx of poster at both the Planet and Park did begin and grow and grow did each board rise.

Now it is told that the Park had and Planet had many dual members but for its technical problems was the Planet Noted.

Meanwhile at the Park their arose a clamor by Gaz and DEnise of separation of political matter. As both were mods the owner did listen and split said board into two forums (sound familiar). Well lo and behold traffic in the sports forum began to dwindle while posting was soaring at the Pen we did quibble.

Well DEnise, and Jamie and Thomas and Logical too fought to the degree it killed the Pen too. Away, away, away went all back to the Planet with a better server to boot.

Together we did post in vastness and health while the BB did grow exponentially as well. Then one foggy fall day to what to our wonder cries did appear but that mean ole gal DEnise did appear. Came struggles and bitterness but a community was still built and it seemed nothing could ever be better than the Planet. Then came the evil, evil elections and what even the mean DEnise could not accomplish those elections did and the fabric of the Planet was ripped like a quilt.

A cry came anew from you will never guess who, sayeth Gaz we need to have a separate forum. Now much crying and screaming did ensue, we will ruin the Planet like was done to the Park.

Many votes were held and still no change when suddenly there came a poll with a story like thunder. Big Daddy switched sides and said yeah we need the separation and finally it happened the separation passeth.

Time wore on and survived we did, yet this was not enough to quiet the masses. Take that DC from sight they said and gone wad the DC link forthwith.

Now you have arrived at the time of today and we look forward each day to a new server. Because through it all we have endure the technical problems because in the end we have been a community and that has held us together.


I know this was not great literature but I have told this story so many times I had to do it different just to amuse myself.

Yes, Jim nailed this one pretty well. Denise, Me me, every daggum name she ever invented did just this. She was so high and mighty at the STAR. She fell on her head, them heels came crashing down and we all left the STAR BB for here. I had switched jobs for awhile and wasn't able to post right away. Many of us left the old Rivals board as well when it folded, but man, it was a fun ride for awhile.

ROYC75
12-21-2009, 09:36 AM
I kinda miss old Hawaiianboy. That fellow could talk some smack, for a no good stinking raiderfan.

I'll tell you what, on 9/11, the Planet is where I came to commiserate with my 'online friends'. Likewise the day DT had his wreck. I haven't even seen a lot of youse guys, but I feel like I know a lot about some of yez. This place has been pretty special over the years. In spite of all the poopheads I've got on 'ignore'.


He,Naptown and myself had some pretty good conflicts and discussions on the Rivals board. Seriously, when Hawaiianboy left, we lost a poster that gave this board a different view.

Gonzo
12-21-2009, 09:37 AM
I used to lurk here as a guest for a long time before I created my account. I remember some of those wars about splitting the DC off...

Man, I don't miss those days at all...