PDA

View Full Version : Royals Royals vs White Sox game thread 7/2


thurman merman
07-02-2009, 06:13 PM
did frank white get fired finally? he hasn't been announcing the last couple of games.

VonneMarie
07-02-2009, 06:17 PM
Yes on Monday.

thurman merman
07-02-2009, 06:21 PM
Yes on Monday.

seriously? do you have a link? i can't find anything about it.

VonneMarie
07-02-2009, 06:23 PM
seriously? do you have a link? i can't find anything about it.

Yeah... no I was just joking. :)

petegz28
07-02-2009, 06:24 PM
And of course a baserunning snafu doubles us up in the 1st....

petegz28
07-02-2009, 06:26 PM
I think they asked Frank to quit doing the games cause he made too much sense and exposed our manager for the moran that he is. Unintentionaly of course. But you can't have someone commentating the game who actually knows baseball without exposing Hillman.

KCUnited
07-02-2009, 06:28 PM
did frank white get fired finally? he hasn't been announcing the last couple of games.
He got banned for saying the first 2 are for you, the 3rd is for the team.

thurman merman
07-02-2009, 06:34 PM
I think they asked Frank to quit doing the games cause he made too much sense and exposed our manager for the moran that he is. Unintentionaly of course. But you can't have someone commentating the game who actually knows baseball without exposing Hillman.

so is he gone permanently?

petegz28
07-02-2009, 06:36 PM
JFC! 2 innins in row we hit into a pop fly that ends up in a DP.....JFC this team sucks!

petegz28
07-02-2009, 06:37 PM
so is he gone permanently?

Oh I don't know..I was joking as well

thurman merman
07-02-2009, 06:40 PM
Oh I don't know..I was joking as well

damn you! :cuss:

petegz28
07-02-2009, 06:43 PM
Maybe we can have an inning now where we get a guy on base and he doesn't get picked off at 1st after a pop fly to the OF?

petegz28
07-02-2009, 06:45 PM
Way to swing at the 1st pitch Jacobs...you are 100% suck

petegz28
07-02-2009, 06:45 PM
nice...3 pitches 2 outs ...Royals are on fire..they will have Buerle out by the 12th or so

DeezNutz
07-02-2009, 06:49 PM
White has some family stuff going on, son graduating or something like that. He'll be back soon, which is great since he's been really good.

petegz28
07-02-2009, 06:50 PM
well give us a credit...we didn't hti into a DP 3 innings in a row

DeezNutz
07-02-2009, 06:51 PM
Looks like ChinNutz (no relation) has been pretty effective thus far.

petegz28
07-02-2009, 06:51 PM
White has some family stuff going on, son graduating or something like that. He'll be back soon, which is great since he's been really good.

Everyone I talk to who watches the Royals from young to old all say Frank White makes the game fun to watch cause of how he explains things and how he knows WTF is going on.

Reaper16
07-02-2009, 06:51 PM
Serious existential question: Why the fuck am I watching this game?

petegz28
07-02-2009, 06:56 PM
gamve over...Sox up 1-0

KCUnited
07-02-2009, 06:57 PM
That's what real hitters do after they see 8 pitches.

thurman merman
07-02-2009, 06:58 PM
White has some family stuff going on, son graduating or something like that. He'll be back soon, which is great since he's been really good.

damn you! :cuss:

thurman merman
07-02-2009, 06:58 PM
Serious existential question: Why the **** am I watching this game?

ROFL

DeezNutz
07-02-2009, 07:05 PM
Everyone I talk to who watches the Royals from young to old all say Frank White makes the game fun to watch cause of how he explains things and how he knows WTF is going on.

Yeah, I think he's been very enjoyable.

I get that he states some obvious things from time to time, but that's true of all people who have to talk for 3 hours on air.

petegz28
07-02-2009, 07:10 PM
Yeah, I think he's been very enjoyable.

I get that he states some obvious things from time to time, but that's true of all people who have to talk for 3 hours on air.

Yea but he also states a lot of the unobvious, particularly if you are not baseball savy.




Terrible fucking tag AC!

petegz28
07-02-2009, 07:11 PM
Royals are lucky they got the call there....AC put a terrible tag on the runner...more of those Hillman fundamentals

sedated
07-02-2009, 07:13 PM
I have it on TV, but I'm not really watching.

petegz28
07-02-2009, 07:18 PM
God damn Jacobs sucks! 3rd DP we have hit into tonight

Mr. Arrowhead
07-02-2009, 07:22 PM
same ole shit, pitching great and the worst offensive in MLB history

petegz28
07-02-2009, 07:24 PM
WTF was that Ump?

DeezNutz
07-02-2009, 07:25 PM
Look at Chen, throwing a really nice game.

petegz28
07-02-2009, 07:27 PM
same ole shit, pitching great and the worst offensive in MLB history

Right now I think we are averaging not even 3 runs a game....

petegz28
07-02-2009, 07:31 PM
Royals averaging 3.53 runs a game coming into tonight

petegz28
07-02-2009, 07:33 PM
Royals haven't scored since the 6 inning of the game yesterday

Priest31kc
07-02-2009, 07:37 PM
I enjoy Frank, but I miss Split.

BTW this offense is unbelievably pathetic. I just cant figure out why we're just as bad if not worse than the past 4 or 5 years offensively. We have some good parts (Teahen, Butler, Callaspo, DDJ), and some power I guess (Guillen, Jacobs, Olivo), but we suck as a unit. We cant string together any hits, and we dont have enough power to rely on HRs.

We're terrible offensively, bad running the bases, awful defensively, we have a bad bullpen, and good starting pitching. That's our team. Only one facet of this team is good.

petegz28
07-02-2009, 07:37 PM
Nice defense there DDJ....fuck!

Mr. Arrowhead
07-02-2009, 07:37 PM
Royals haven't scored since the 6 inning of the game yesterday
and only 1 run in the last 23 innings

petegz28
07-02-2009, 07:38 PM
I enjoy Frank, but I miss Split.

BTW this offense is unbelievably pathetic. I just cant figure out why we're just as bad if not worse than the past 4 or 5 years offensively. We have some good parts (Teahen, Butler, Callaspo, DDJ), and some power I guess (Guillen, Jacobs, Olivo), but we suck as a unit. We cant string together any hits, and we dont have enough power to rely on HRs.

We're terrible offensively, bad running the bases, awful defensively, we have a bad bullpen, and good starting pitching. That's our team. Only one facet of this team is good.

Teams play usually the way they are coached

petegz28
07-02-2009, 07:39 PM
and only 1 run in the last 23 innings

And that is not the first time this has happened this year. Nor the second, nor the 3rd even.

petegz28
07-02-2009, 07:40 PM
uh uh uh...can't have Chen go over 100 pitches....lol

DeezNutz
07-02-2009, 07:43 PM
Teams play usually the way they are coached

I want Hillman gone. You know this.

That said, collectively, the position players on this team don't have enough talent to make coaching very relevant.

Teahen and DDJ are the only two players who would play regularly on another team. Guillen would see some ABs, and so would Butler, but no where near the amount they do now.

petegz28
07-02-2009, 07:43 PM
2-0.....game out of reach

DeezNutz
07-02-2009, 07:43 PM
uh uh uh...can't have Chen go over 100 pitches....lol

He's making 156K. We have to protect our investment.

petegz28
07-02-2009, 07:44 PM
I want Hillman gone. You know this.

That said, collectively, the position players on this team don't have enough talent to make coaching very relevant.

Teahen and DDJ are the only two players who would play regularly on another team. Guillen would see some ABs, and so would Butler, but no where near the amount they do now.

Regardless, I am just saying...teams usually display the attitude of the coach. Bad coach=bad play...that is any team sport

petegz28
07-02-2009, 07:45 PM
The sad fact is I bet the Royals don't make dick for trade moves....

DeezNutz
07-02-2009, 07:47 PM
Regardless, I am just saying...teams usually display the attitude of the coach. Bad coach=bad play...that is any team sport

Where I think this point is valid is with respect to the overall sloppy level of play that we display in the field and on the bases. A lot of the time the mistakes are mental ones.

DeezNutz
07-02-2009, 07:48 PM
The sad fact is I bet the Royals don't make dick for trade moves....

You better be wrong as fuck.

Either that, or we better run over a couple of guys in the off-season, like a Holliday for example, with a Brinks truck.

petegz28
07-02-2009, 07:59 PM
lmao ...3-0

petegz28
07-02-2009, 08:09 PM
Nice AB Jacobs..way to K...

Mr. Arrowhead
07-02-2009, 08:10 PM
holy shit, i blinked and the royals already have 3 outs

petegz28
07-02-2009, 08:18 PM
This team is fucking sad

petegz28
07-02-2009, 08:20 PM
4-0 cause on 2 consecutive plays we can't turn 2

DeezNutz
07-02-2009, 08:21 PM
LMAO

petegz28
07-02-2009, 08:21 PM
And now AC can't even toss the ball to 2nd ......

DeezNutz
07-02-2009, 08:21 PM
HR to put the fucking icing on it.

DeezNutz
07-02-2009, 08:21 PM
Olivo. LMAO

petegz28
07-02-2009, 08:22 PM
And now another wild pitch\passed ball........

Mr. Arrowhead
07-02-2009, 08:22 PM
LMAO

DeezNutz
07-02-2009, 08:22 PM
I'd consider this inning an example of a team quitting on its manager.

thurman merman
07-02-2009, 08:22 PM
The sad fact is I bet the Royals don't make dick for trade moves....

if they do, they will be terrible trades i'm sure.

they'll probably trade greinke and/or soria for some turds we've never heard of.

DeezNutz
07-02-2009, 08:22 PM
And now another wild pitch\passed ball........

It was ruled this, but no way. That ball has to be caught.

Mr. Arrowhead
07-02-2009, 08:24 PM
so its gonna be a 4-0 final

petegz28
07-02-2009, 08:25 PM
This team just sucks all the way around. And I firmly believe the fact that we have a "wanna-be players' coach" makes it 10 times worse. These guys don't give a fuck if they lose cause they know if they suck tonight then Hillman will just put them in the #4 spot then next game

thurman merman
07-02-2009, 08:27 PM
leo nunez: 3.86 ERA, 27 hits and 33 Ks in 35 innings

mike jacobs: .226 average, 10 HR, 27 RBI, 72 strikeouts in 71 games. according to ESPN, batting .159 with 1 HR and 1 RBI in his last 25 games.

i think the marlins hosed the royals on this trade.

petegz28
07-02-2009, 08:27 PM
leo nunez: 3.86 ERA, 27 hits and 33 Ks in 35 innings

mike jacobs: .226 average, 10 HR, 27 RBI, 72 strikeouts in 71 games. according to ESPN, batting .159 with 1 HR in his last 25 games.

i think the marlins hosed the royals on this trade.

I wasn't against it at the time so I won't say we made a stupid trade...but it sure turned out that way

DeezNutz
07-02-2009, 08:28 PM
I'd say Moore's worst trade has been Howell for Gathright.

petegz28
07-02-2009, 08:28 PM
Tiem for DDJ to look at strike 3

edit: I stand corrected

Mr. Arrowhead
07-02-2009, 08:29 PM
holy shit we scored, this just doesnt happen very often

thurman merman
07-02-2009, 08:30 PM
holy shit we scored, this just doesnt happen very often

he gone!

petegz28
07-02-2009, 08:30 PM
wow....it took 8 1/3 innings to get 1 run......1 fucking run

thurman merman
07-02-2009, 08:30 PM
edit: jacobs has ONE RBI in his last 25 games.

petegz28
07-02-2009, 08:31 PM
Hillman can feel better about himself now that we will have scored at least 3 runs in the last 3 games.....ROFL

petegz28
07-02-2009, 08:36 PM
Terrible game....again

petegz28
07-02-2009, 08:36 PM
Didn't even make it 2:30.......

Mr. Krab
07-02-2009, 08:36 PM
Gawd these guys suck. Not a one of them with a set of ballz to be found. :shake:

petegz28
07-02-2009, 08:38 PM
Time for "Softball Questions with Trey Hillman"....

DeezNutz
07-02-2009, 08:39 PM
Under similar batters for Mike Jacobs, Baseball Reference lists...get ready for this beauty:

Bob Hamelin.

Hammer time, bitches.

petegz28
07-02-2009, 08:40 PM
Immediately 810 rips Dave Owen for Bloomy being doubled up in the 1st

petegz28
07-02-2009, 08:41 PM
26 hits int he last 3 games...7 extra bases, 19 singles....3 runs


3 runs.....LMAO

DeezNutz
07-02-2009, 08:41 PM
Who is going to fall on the sword for this season?

petegz28
07-02-2009, 08:42 PM
Royals on record pace for worst baserunning according to Bill James stats.......stats started in 2002


THAT is bad coaching

thurman merman
07-02-2009, 08:43 PM
Under similar batters for Mike Jacobs, Baseball Reference lists...get ready for this beauty:

Bob Hamelin.

Hammer time, bitches.

hammer was way way better than mike jacobs. probably still is.

DeezNutz
07-02-2009, 08:44 PM
hammer was way way better than mike jacobs. probably still is.

'94 Hammer? Fuck yeah.

Too bad BR lists '96 Hammer, the one who sells insurance.

petegz28
07-02-2009, 08:44 PM
I wonder if Dayton will be waiting in the clubhouse with punch and cookies to commend the team for having a good attitude about losing?

petegz28
07-02-2009, 08:49 PM
Hillman blames Bloomy and Teahen for being doubled up......where was the coaching on that? I know the players bear some responsibility, especially in Teahen's case...but WTF Trey?

petegz28
07-02-2009, 08:50 PM
Trey says "I like the patience of the AB's"....Buerle had under 100 pitches going into the 9th......:spock:

petegz28
07-02-2009, 08:54 PM
Royals on pace to win 68 games this year.......after an 18-11 start.....JFC

chiefbowe82
07-02-2009, 09:00 PM
hey trey...maybe we'll win one in august

Deberg_1990
07-02-2009, 09:10 PM
Teahen and Jacobs will tear it up in Mid Aug/Sept.



When the team is 20 games back......................

sedated
07-02-2009, 09:18 PM
I wonder if Dayton will be waiting in the clubhouse with punch and cookies to commend the team for having a good attitude about losing?

hillman is getting tired of cutting up those orange slices